joi, 2 septembrie 2010

Episcopul Pitirim (Rusia): "Scopul ecumenismului masonic este constituirea unui supra-stat global, a unei Curţi Supreme şi a unui organ executiv internaţional întruchipat de un cârmuitor "divin"


Într-un recent articol publicat pe site-ul eparhiei de Syktyvkar (Republica Komi, Biserica Ortodoxă Rusă), episcopul Pitirim (Volocikov) spune, referindu-se la finalităţile ecumenismului şi la faptul că el constituie fundamentul viitoarei pseudoreligii universale, că „Scopul ecumenismului masonic este constituirea unui supra-stat global, a unei Curţi Supreme şi a unui organ executiv internaţional întruchipat de un cârmuitor „divin" (adică, antihristul - n.n.)."
 
În continuare, ierarhul scrie că "duşmanilor Bisericii - masonilor, li se alătură creştinii rătăciţi, ecumeniştii „ortodocşi", ce predică un pozitivism dezaxat, lipsit de o poziţie clară în ce priveşte osândirea păgânismului şi a ereziilor". Tot aici el numeşte câteva „fraze înaripate" care caracterizează politica lupilor în piei de oi, „ecumenismul este fundamentul spiritual al toleranţei", „diversitatea confesiunilor este un tezaur", „bisericile sunt familii diferite", „catolicii şi protestanţii au atins performanţe la care noi nici n-am visat", „mai multe ne unesc, decât ne despart", „complexul inferiorităţii la ortodocşi se manifestă prin faptul că prin demascarea altor religii încearcă să aibă succes", înfierând poziţiile a doi dintre aprigii promotori ai ecumenismului în BORu, pseudo-teologului K. K. Ivanov şi a protoiereului Gheorghe Mitrofanov.

„Astfel, ecumenismul promovează dreptatea omenească, nu Adevărul" mai spune Episcopul Pitirim. În acelaşi context el atenţionează că „unicul ecumenism posibil, poate fi doar în unirea ortodocşilor ce din anumite pricini pozitive nu au comuniune duhovnicească şi în revenirea ereticilor (de toate denominaţiunile) şi a păgânilor prin rânduiala aşezată de Sfinţii Părinţi".

În final, ierarhul se întreabă retoric „dacă şi Sfântul Mare Mucenic Gheorghe avea complexul inferiorităţii, de vreme ce până la moarte nu a încetat să vorbească despre rătăcirea păgânilor?"
E de menţionat faptul că acelaşi episcop a avut o poziţie fermă atunci când procuratura îi ceruse eliminarea din pangarele bisericilor a Sf. Scripturi pe motiv că ar conţine "mesaje antisemite", s-a ridicat contra construcţiei moscheilor în Syktyvkarul ortodox şi abordat o atitudine ortodoxă în ce priveşte filmele „ortodoxe" ale regizorilor "ruşi" neortodocşi.

Este foarte îmbucurător faptul că dintre ierarhii Bisericii Ortodoxe Ruse se mai găsesc oameni curajoşi, capabili să osândească deschis şi fără ocolişuri atot-erezia ecumenistă.

Niciun comentariu: